Umělecké sbírky
v péči Musea Kampa

•••••

Sbírka Musea Kampa se soustředí zejména na umění 20. století, s občasnými přesahy k 19. a 21. století. Na rozdíl od většiny institucí není členěna dle materiálu, ale tematicky, čímž kopíruje i historii vzniku jednotlivých dílů kolekce. Část původní sbírky Jana a Medy Mládkových byla darována hlavnímu městu Praze s tím, že Museum Kampa má tento soubor ve správě; další část tvoří vlastní sbírka Musea Kampa – Nadace Jana a Medy Mládkových. Museum Kampa pravidelně zapůjčuje díla ze svých sbírek i z těch, které spravuje, na domácí i zahraniční výstavní projekty. Zároveň jsou po předchozí domluvě zpřístupněna badatelům, především z řad odborné veřejnosti

SIPKA_sbirky_CZ

Nové akvizice Musea Kampa

•••••

  • JOSEF HAMPL Série V2 – 71, 1971 olejové a ofsetové barvy na plátně, 130 x 91 cm

    olejové a ofsetové barvy na plátně, 130 x 91 cm

  • BEDŘICH DLOUHÝ Akademický malíř B. D. vzpomíná (Autoportrét IV), 2019 kombinovaná technika, plátno, 140 x 180 cm

    kombinovaná technika, plátno, 140 x 180 cm

  • Karel Pauzer, Pečovatelka, 1989, pálená hlína s doplňky ze šamotu s pryskyřicí, vyztužená ocel

    Karel Pauzer (1936, Praha), sochař, keramik a grafik, patřící k nejvýraznějším, i když dosud ne zcela doceněným postavám českého umění 2. poloviny 20. a 1. čtvrtiny 21. století. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v ateliéru sochaře Jana Kavana,

  • Eduard Ovčáček, Strašidlo na Hradě, 1981, koláž, kresba, malba (akryl) na plátně, 100 x 85 cm

    Eduard Ovčáček (*5. břazna 1933 v Třinci) je slezský malíř, kreslíř, grafik, vizuální básník, typograf. Žije a tvoří v Ostravě. V letech 1957–1963 na Vysoké škole výtvarných umení v Bratislavě (v atelkéru Petera Matejky). V šedesátých letech působil jako pedag

  • Eduard Antal Vlnění II, 1976, sádra, sololit, 85 x 85 cm

    Malíř, kreslíř a grafik Eduard Antal (1929–2011) patří k významným představitelům československého neokonstruktivního umění a členům někdejšího mezinárodně činného hnutí Klubu konkretistů. Na výtvarnou scénu vstoupil ve druhé polovině 50. let tématy osamělých městských domů, vesn

  • JAROSLAV KOLÉŠEK – Ayrton Senna, 2006

    barvené sklo, v. 40 cm

  • Milan Lasota Bílé kartáče na modré, 1986

    modrý velurový papír, modrý karton, křída 600 x 460 mm 8 listů

  • Leonid Ochrymčuk 55 LOB 08, 1985 akryl, olej, plátno, 160 x 110 cm

    akryl, olej, plátno, 160 x 110 cm

  • Milan Lasota, Pohyb mima, 1982

    kresba, tažené otisky 300 x 210 mm každý 9 listů

  • Leonid Ochrymčuk Dej přednost, 1973 akryl, olej, sololit, 77 x 57 cm

    akryl, olej, sololit, 77 x 57 cm

  • Leonid Ochrymčuk Objekt, 70. léta 20. století dřevo, polychromie, 42, 5 x 19 x 25 cm

    dřevo, polychromie, 42, 5 x 19 x 25 cm

  • ZDENĚK KUČERA Diagonála, 1989 akryl, sololit, 120 x 60 cm

    akryl, sololit, 120 x 60 cm

  • Leonid Ochrymčuk Objekt 196834, 70. léta 20. století dřevo, polychromie, 35 x 34, 5 x 8 cm

    dřevo, polychromie, 35 x 34, 5 x 8 cm

  • Zdeněk Kučera Bílý čtverec II, 1991 akryl, latex, plátno, 100 x 100 cm Dynamický čtverec, 1991 akryl, latex, plátno, 100 x 100 cm Protiváha, 1990 akryl, latex, plátno, 100 x 100 cm

    akryl, latex, plátno, 100 x 100 cm

  • Sylva Lacinová Hlava se šrouby, 1972 patinovaná sádra, železný prvek, výška 46 cm

    patinovaná sádra, železný prvek, výška 46 cm

  • HANA PURKRÁBKOVÁ Babička, 1997 šamotová kamenina, židle z ohýbaného buku, 107 x 50 x 65 cm

    šamotová kamenina, židle z ohýbaného buku, 107 x 50 x 65 cm

  • Dana Vachtová – Schody (z cyklu Živly), 1982/83

    foukané hutní sklo, kov, 91 x 51 x 40 cm

  • HANA PURKRÁBKOVÁ Jedlíci, 1995 šamotová kamenina, 70 x 100 x 75 cm

    šamotová kamenina, 70 x 100 x 75 cm

  • Zbyněk Sekal Berlín, 1970 (dodělávky do roku 1980) dřevo, 122 x 128 x 5 cm

    dřevo, 122 x 128 x 5 cm

  • Leonid Ochrymčuk 77 LOB 08, 1980 (Z cyklu Vystřihovánky) akryl, olej, sololit, 108 x 88 cm, včetně autorského rámu

    akryl, olej, sololit, 108 x 88 cm, včetně autorského rámu

  • Věra Janoušková, Figura, polovina sedmdesátých let 20. století

    barevné svařované smalty, v. 95 cm

  • Leonid Ochrymčuk 22 LOB 78, 1980 (Z cyklu Vystřihovánky) akryl, olej, sololit, 77 x 57 cm

    akryl, olej, sololit, 77 x 57 cm

  • Miloš Cvach – R 2/2016 (nástěnný reliéf), 2016

    lakovaná překližka, 66 x 45 x 8 cm

  • Jan Merta – V prostoru, 1985-1989

    kombinovaná technika na plátně, 150 x 150 cm

  • Květa Válová – Strážci (Oči), 1969

    olej, písek, plátno, 70 x 100 cm

  • Tomáš Rajlich – Bez názvu, 1969

    olej, pláno nalepené na překližce, 45 x 42 cm

  • Tomáš Rajlich – Bez názvu, 1974

    akryl na desce, 40 x 40 cm

  • Tomáš Rajlich – Bez názvu, 1972

    akryl na desce, 40 x 40 cm

  • Jitka Svobodová Stromy, 1982

    drát, papír, barva, v. 120, d. 120, š. 28

  • Jitka Svobodová – Oko, 1994

    bronzový drát, papír, barva, v. 80, š. 95

  • Jitka Svobodová – Oheň I, 1988

    drát, papír, barva, v. 80, d. 40, š. 40

  • Karel Adamus – Čistá poezie (Objekt – mýdla), 1973

    kombinovaná technika, 52 x 42 cm

  • Milan Grygar – Bez názvu, 1988

    diptych; olej, plátno, 105 x 100 cm

  • Milan Grygar – dvě Kresby dřívky, 2016

    akvarel na papíře, 160 x 140 cm

  • Karel Adamus – Lekce z poezie II. první jubilejní, leden 2004

    kombinovaná technika, 65 x 77 cm

  • Karel Adamus – Delší čas (Paleta kameny) – Dvanáct pohledů na svět – báseň objekt (Paleta zrcadla), 1987–1988

    diptych, objekty, kombinovaná technika, 22 x 8 x 1 cm (každý)

  • Vladimír Kopecký – Gloria, 2017

    tisk, akryl, uhel, tužka, plátno, 220 x 160 cm

  • Milan Grygar – Antifona, 2017

    diptych; akryl, plátno, 140 x 120 cm každá

Nové akvizice získané za podpory Ministerstva kultury

•••••