Rony Plesl patří k mezinárodně nejuznávanějším tvůrcům v oblasti skleněné plastiky. Jeho unikátní œuvre vyrůstá z hluboké znalosti kvalitního sklářského řemesla a hluboké lásky k nejednoznačné matérii skla. Fascinován jeho neustálou proměnou hledá ve volném umění i v originálním designu jeho přirozenou formu za uplatnění přelomových technologií. Místo konfrontace se současnými trendy spíše následuje impulzy z nejrůznějších oborů. Zkoumá možnosti skleněné plastiky a záměrně k ní přistupuje jako k osobitému médiu.
Výstava Stromy rostou z nebe v Museu Kampa je pomyslně rozdělena do dvou celků. První z nich představuje českému publiku stejnojmennou instalaci, která se stala součástí prestižní přehlídky současného umění Biennale Arte v Benátkách v loňském roce. Výstavní projekt, který měl premiéru v renesančním kostele Santa Maria della Visitazione, se v podobě tří vertikálních křišťálových stromů a jednoho horizontálního kmene ve smaragdově zářivém uranovém skle navrací k otázkám podstaty lidské existence a hledání cesty v současném světě. Během sedmiměsíčního trvání benátského bienále zhlédlo Pleslovo dílo téměř sto padesát tisíc návštěvníků.
Druhá část výstavy odhaluje nejaktuálnější polohu Pleslovy tvorby v médiu skla. Vizuálně nápadná skladba objektů intimnějšího charakteru ve tvarosloví divokých růží, ostrých trnů nebo řemeslných nástrojů je transformována do smyslných, subverzivních až zneklidňujících obrazů. Plesl vytváří tajemné a snové krajiny, které postihují umělcovo chápaní klasických kategorií dějin umění. Podoba instalace však nepřipouští romantickou dikci a je striktním výrazem současného uvažování o daném médiu. Poprvé jsou prezentovány kresby, jež Plesl chápe jako legitimní součást své tvorby. Vyjevují monumentální sochařské gesto a zároveň v sobě nesou světelné kvality a paměť papíru.